انواع عکاسی تبلیغاتی در سوشال مدیا

آخرين اخبار، پوشاك، نقره، جواهرات، فرش، سلامت، دكوراسيون

انواع عکاسی تبلیغاتی در سوشال مدیا

۶۶ بازديد

امروزه هر کسب و کاری که بخواهد در حوزه ی مارکتینگ فعالیت کند، حتما سر و کارش با عکاس هایی که در گرایش تخصصی عکاسی صنعتی و انواع عکاسی تبلیغاتی فعالیت می کنند خواهد افتاد. استفاده از این عکاسان متخصص سبب خواهد شد تا کسب و کارها رنگ و لعاب حرفه ای به خود بگیرند و همچنین تبلیغات کسب و کارها هدفمند و در نهایت نتیجه بخش شود.

با توجه به این که عکاسی تبلیغاتی تخصصی شده است، به همین منظور دارای انواع و اقسام متفاوتی است که هر کدام از انواع آن ها در حوزه مشخصی مورد استفاده قرار می گیرد. اخیرا به حدی عکاسی تبلیغاتی حرفه ای و پیشرفته شده است که در هر قسمت از آن، عکاس های ویژه ای فعالیت می کنند. به عنوان مثال پیشتر یک عکاس می توانست هم در حوزه ی مدلینگ و هم در زمینه ی صنعت اقدام به فعالیت کند و در هر دوی این حوزه ها مشتریان خود را راضی نگه دارد. اما با تخصصی شدن این گرایش ها، عکاس صنعتی و عکاس حوزه ی مدلینگ از یکدیگر تفکیک شده اند.

 

بررسی و معرفی انواع عکاسی تبلیغاتی

انواع عکاسی تبلیغاتی به دسته های مختلفی تقسیم می شود که اولین تقسیم بندی آن به عکاسی مد تعلق دارد. هدف از عکسبرداری در این حوزه ساخت کاتالوگ ها و ژورنال های مدلینگ می باشد. در عکسبرداری مد، عکاسان از مانکن ها، تندیس ها و مدل ها عکسبرداری کرده و پس از ادیت و ویرایش در مجلات و کاتالوگ ها به چاپ می رسانند. یکی از یافته های روانشناسی اینگونه عنوان می کند که عکس هایی که انسان در آن ها حضور دارد، دارای تاثیرگذاری بیشتری در تبلیغات می باشد. به همین خاطر جایگاه عکاسان حوزه مد از مرتبه والایی برخوردار شده است.

دسته ی دیگر از انواع عکاسی تبلیغاتی به عکاسی صنعتی تعلق دارد. در این گرایش عکاسان به عکسبرداری از دستگاه ها و تجهیزات کارخانه جات پرداخته و با ثبت تصویر از خطوط تولید، قدرت و کارایی محصول تولید شده را نمایان می کنند.

دسته ی دیگر مربوط به عکاسی غذا می شود. این گرایش که اخیرا در شبکه های مجازی طرفداران زیادی را پیدا کرده است، به تصویر برداری حرفه ای از غذاها و نوشیدنی ها می پردازد. هدف از اینگونه عکاسی تحریک ذائقه ی بینندگان است که با چشیدن مجازی طعم غذا، وادار به تجربه ی عینی شوند. اگر در عکاسی غذا، سناریوی خوبی وجود داشته باشد، بیننده غذا آرزوی تست آن را در سر خواهد پروراند که در نتیجه موجب افزایش فروش کسب و کار هدف خواهد شد.
منبع: راهنمای عکاسی غذا

عکاسی سفر از دیگر انواع عکاسی تبلیغاتی محسوب می شود. این گرایش عکاسی بیشتر متعلق به بلاگرها می باشد. در عکاسی مسافرتی بیشتر آثار دیدنی شهرها و همچنین معابر و فرهنگ و آداب و رسوم مردم شهر مورد ثبت و ضبط می شود. جذب مخاطبان و معرفی لوکیشن هدف از جمله اهداف عکاسی سفر محسوب می شود. عکاسی دکوراتیو، عکاسی مفهومی، عکاسی لایف استایل هم از دیگر انواع عکاسی تبلیغاتی به شمار می آید. با توجه به تقسیم بندی گفته شده در این پست، می توانید عکاس تبلیغاتی مورد نظر را انتخاب کرده و پروژه تبلیغات کسب و کار خود را شروع کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.